Alla inlägg under maj 2014

Av myrealworld - 14 maj 2014 22:59

Var så mör och öm när jag vaknade imorse och allt jag kunde pipa fram var "jag är såååå trött".
Så vad gör min gudomliga älsklig?
Jo, låter mig sova lite längre och tar storisen till dagis.
Som känt sover ju inte min bebis så det var bara att kliva upp lite senare.

Körde då igång en massa maskiner i tvättstugan. Hade ink:at ner massa på våra lakan så det vara bara att gör det.

Gick sedan en kortis till sickla, handlade mat.
Mötte upp älsklingen för lunch.
Tog mig hem, hämtade allt i tvättstugan.
Gick till gymmet.
Hämtade storisen.
Vek in allt.
Bäddade rent.
Putsade två av tusen fönster här hemma.
Lagade mat.
La storisen.
Och först då kunde jag ta mig en dusch.

Ibland så går det av bara farten och nu är jag dödstrött, igen.
På fredag kommer svärisarna.

Men imorgon ska jag och hurtbullen Anna köra backintervaller kl 10:10.
Men innan det ska jag gå min runda.
Hepp hepp.

Av myrealworld - 13 maj 2014 22:46

Fullrulle-dag men ack så härlig!
En mysig stund med min älskade storis hela vägen till dagis då vi avhandlar allt från smått till stort:
- vilken legogubbe som gör vad.
- hur länge de ska gräva på olika platser i Stockholm.
- hur det skulle vara att köra en grävskopa och hälla sant på sin kollega.
- vad F A N betyder.
- hur man kan känna när en kompis brottar ner en och man blir ledsen men man tycker fortfarande om kompisen.
- hur man skulle vilja bli väckt
Osv...

Jag vet inte, men jag önskar att ni kan förstå hur obeskrivligt lycklig min femåring gör mig med alla sina kloka ord. Jag växer minst en meter för varje gemensamt steg vi tar.

Sedan gick jag min runda.
Fylld av tacksamhet!
Mötte upp fina vänner och landade med mitt fyllda hjärta och kunde bara vara.
Njutbart!

Som tur är toppade jag dagen med att få en glimt av min sagolika älva till syster. Lycka är att ha henne omkring mig och höra hur hon resonerar kring svanar (en trana) hon sett.
Got only älsk for her!!!!!

Körde ett härligt löppass på 23 min.
Sen vara hemma med de finaste jag har.

ÄLSKAR MITT LIV!!!!

Av myrealworld - 12 maj 2014 22:33

Jahapp....
Mathias bror avbröt sockerförbudet i söndags och svärmor avbröt idag...
Då var det bara jag och Anna B kvar som körde från början. Sedan har vi Mary som klev på efter en vecka.
Nu kör vi, all the way in i kaklet.
Gasen i botten eller plattan i mattan.
Hur vi än gör det ska vi väl klara fyra veckor utan socker???!!

Jag är grymt stolt över mig själv och er så klart.
Känner inget brutalt sug efter socker. Eller jag säger såhär: jag känner lika "stort" sug efter socker som jag gör för pasta eller vattenmelon osv.
Klart man tänker på att det skulle vara gott men it doesn't fuck My brain.

Och jag belönar mig själv, Yes i do.
Idag gav jag mig själv en ny tatuering.
För er som nu andas "men-räcker-det-inte-du-har-knappt-ngn-plats-kvar" vill jag bara snabbt meddela att jag inte är klar på långa vägar!
Jag gick till en tjej på Stockholm Classic tattoo vid namn Jenny som var skitduktig och noggrann och trevlig!
Jag ville ha en blomma och hon fixade! I say great

Hann med ett pass innan tatueringen vilket var bra då hela armen har svullnat upp.

Imorgon hänger jag med två finisar! Härligt för mig och min bebis ??
Sen blir det utvecklingssamtal på förskolan, a walk in the park. Min unge är ju ett a-barn!

Så ha nu en fin kväll och se till att få lite sömn.

Av myrealworld - 12 maj 2014 18:37

Som jag tidigare berättat fick jag med mig min svärmor på "no sugar added" efter påsk. Härligt nog hoppade hon även på detta med periodisk fasta.

Igår kom ett glatt sms om minus på vågen! Kul och otroligt tappert av henne att hänga på.

Hejja svärmor

Av myrealworld - 11 maj 2014 23:30

Igår bad jag Mathias ta med sig bebisen och hitta på ngt på egen hand så att jag fick lite tid med min stora bebis.

BUT FIRST let me go to the gym.
Gick dit med en öm kropp och kom därifrån helt skakis.
Körde bröst, triceps och baksida lår.
Jag testa mkt med nya saker just nu, nya övningar och nya utmaningar.

När jag kom hem drog Mathias och jag hade bestämt mig för att I N T E krocka med min storis idag.
Skogen blev hans val och vi tog med oss grannungen och det blev en eftermiddag utan tårar och ledsna miner. Hurra!!!!

Hela eftermiddagen var de hos grannen och jag vilade en kortis innan Mathias kom hem med Tjorven.

Mysig dag som avslutades med ett bad för modern och barnen.

Jag och älsklingen kollade hunger games som var galet abrupt på slutet.
Aja...

Önskar er en härlig måndag ??

Av myrealworld - 10 maj 2014 23:39

Idag satt jag och Mathias och pratade om hur dålig hälsa kan påverka hela livet.
Men man är liksom inte villig att anpassa livet för att få en bättre hälsa eller bibehålla ngt som är okej.

Alla människor prioriterar olika vilket är upp till var och en men enligt mig borde inte ens hälsa vara ngt man ska prioritera utan det ska vara självklart.
Träning/kost/sömn osv är viktiga faktorer som man inte får utan att anstränga sig.
Livet bjuder dessutom på perioder som hindrar dig oavsett vad du vill MEN alla måste göra sig tid för en hälsosam livsstil.
Att röra på sig 30 min- 1 timme per dag är egentligen inte mkt krävt.
Att få i sig näringsrik mat i rätt mängd borde vara självklart.
Ta dig tid för dig själv. Fundera över hur du önskar att dina dagar såg ut med kost och träning.
Unna dig DET, inte socker och annat tröst.

Tid finns men viljan måste också finnas.
En uppmaning till oss alla

Av myrealworld - 10 maj 2014 22:04

Prövningar... Hela tiden. Varje sekund av varje minut av varje timme.
Det gnälls, det utmanas, det skriks, det skälls och det gråts.
Jag vill inte vara med. Jag vill inte vara jag. Gränser på gränser på gränser.
Denna jävla tårta med lager av gränser, kompromisser och osämja dödar mig snart.

Ungefär två ggr om dagen vill jag köra igenom min näve genom en betongvägg. Av frustration.
Av mitt bristande tålamod och av att jag luras in i femåringens world of no return.

Mitt barn har hittills inte gnällt och ställt krav. Hen har lyssnat in vilket gjort att vi år helt förrvirrade över att behöva dra åt gränslandet så brutalt. Japp, det hör åldern till och däröver som inte har en femåring så är ALLT innan A freaking walk in a park.
Njut och ta det lugnt

22:01 och jag är helt färdig av allt mentalt slit idag.
Oh happy day

Hälsningar
Hen men en trotsklump i bröstkorgen som hotar kväva denne!

Av myrealworld - 9 maj 2014 21:50

Äntligen var det dags att träffa gullgänget.
Just girls, good friends catching up.
Vi åt mumsig mat på Koh phangan och sedan gick vi till grannen för en kaffe/drink/Loka.
Nu är jag hemma hos mina juveler igen med ny energi och massor av sparade pussar.


Har tänkt på en sak. Självklart då det berör mig då jag är en av de som testar och experimenterar led den egna kroppen.

Förstå mig rätt kära vänner, jag förstår er välvilja men
Jag kan inte förstå hur man kan "kritisera" en annan människas utseende. Oavsett om det handlar om klädval, hårfärg, val av smink, det man väljer att förändra med sitt utseende, tatueringar, vikt, muskelmassa osv.
Jag tycker det är viktigt att stötta människor i det de är i med sitt utseende.
Jag skulle inte säga till ngn "fult", "opassande", det där borde du inte gjort, du är fin som du är osv.
Jag tänker att det är upp till var och en att bestämma hur de väljer att se ut. Även om det inte påverkar mig i mina val tycker jag att det är viktigt att stärka de val en människa gör.

Hur ngn väljer att se ut påverkar inte vad jag tycker om människan så länge denne mår bra. Klädval/smink/skor/silicon/botox/långt hår/inget hår. Du är vacker i mina ögon om du är det i dina egna.

Jag förstår människors välvilja men känner man mig vet man hur bestämd jag är när jag vill ngt. Vill jag ngt så gör jag det... Mest för att jag antagligen tror på det och gillar det.

Min syster är bra på att ge stärkande feedback. Det är härligt och gör en så glad. Viktigt, tycker jag då vi allt för ofta är snabba med att kritisera oss själv och andra.

Äsch nog om det!
God natt mina kära ??

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards