Alla inlägg under december 2011

Av myrealworld - 21 december 2011 09:22

Goddagens, sitter här med lillsjuklingen och känner mig trött trött trött. Skulle vilja att pyret var frisk och på dagis så jag kunde vila bort denna veliga förkylning. Nu är det bara en ynka dag kvar till mamma och pappa kommer. Har jag sagt att jag längtar. Mysigt ska det bli och jag känner en liten kille som också kommer bli överlycklig över att ha momo och moffa här!

Av myrealworld - 20 december 2011 09:43

Jah, då var vi alla sjuka igen. Neo hemma från dagis och hans föräldrar hemma från träning och alla måsten. Inget att göra åt. Jo förresten, dra härifrån och den saken är biff. Vi drar sista januari... Adjö, farväl! Fram till dess är det jul med nära och kära som gäller. Neo slutar på Zinken 13/1 och börjar i Sjöstaden 16/1. Lite inskolning och sen lite familjetid i värmen. Syrran sluter upp efter två veckor :) Happiness!

Av myrealworld - 18 december 2011 23:21

309575_2353302024666_1013634033_32633288_148395127_n_large

Bild


Idag blev allt jag hade tänkt pannkaka.

Neo och Tian har varit sjuka och jag har under eftermiddagen fått tillbaka mitt halsont. Sällan!

Tröttheten efter gårdagen har väl bidragit men shit vad jag är trött på detta ständiga bacillbytandet.

Det går bara runt och jag spyr på det.

Fyra dagar till och sen blir vi hemma ett tag och förhoppningsvis sitter vi inte på akuten men feber denna julafton.

Om fyra dagar kommer mina föräldrar och jag längtar. Jag vill vara omkring mina nära och kära nu nu nu.

Fram till dess är det massor att göra...


Av myrealworld - 17 december 2011 16:40

Fy fan för allt folk som stressar och konsumerar mer än ngnsin.

Det finns en massiv julstress som alla bidrar till. Köpa köpa köpa köpa köpa....

Julen handlar om att bränna pengar, köpa lycka, köpa ett bättre samvete. Istället för tid och rum för kärlek och umgänge. Eller??


Jag är glad att vi har tagit avstånd från det. Jag vill inte stressa under ngra omständigheter.

Jag vill ge mitt barn lycka, trygghet, kärlek, många trygga vuxna omkring som tycker om att umgås med varandra.


Puh.


Nu är det lördag kväll och efter många om och men blir det lite "spontan" häng med bärfisen.


Aleks är grym! om ni inte visste det



Av myrealworld - 17 december 2011 16:33

Mina små systrar dansade loss till denna förra helgen och jag kan beskriva det hela med ett ord: L Y C K A


Här har ni den


Av myrealworld - 16 december 2011 15:48

Drömmer mig bort...

Önskar solen alltid var här då hade jag nog inte haft ngra bekymmer alls.

Meeen vi kollar resor och har nog bestämt oss för att fly landet i början av februari. Hur länge vi blir borta viska jag i era öron senare.


Thailand februari 2011

 



Av myrealworld - 15 december 2011 16:58

Vad är det alla föräldrar och dagis? Häromdagen var vi på lussemyset på dagis och jag förundrades över dessa mammor som pumpat sig till tänderna. Plockat fram den där korta tighta klänningen och målat läpparna för att hänga med ett gäng snoriga barn och deras trötta föräldrar. Är dagis ett ställe folk raggar på (*host* utöver att min fina Piafia hittade sin stora kärlek där)?? JAG ÄR ALLTID skabbig, osminkad, luktar säkert också illa när jag ska hämta pyret. Stackars lilleman, hans mamma tillhör alltså inte läppstifteliten!!!!

Av myrealworld - 13 december 2011 23:40

Vaknade med halsont och avbokade mitt tisdagsmåste. Lämnade mitt kid och sen bums i säng. Frusen och jävlig. Lunch i Nacka, slitsamt för min ynkliga kropp. Hem å vila för att sen bege sig till förskolan. Dessförinnan hann jag med en smoothie och kaffe så lussemyset gick hur bra som helst. Han den lille ger mig oanade krafter. En söt pepparkaka sjöng klart och tydligt alla de juliga sångerna. Efter lite lek, pepparkakor (säkert 15 st), lussebulle, saft och en sockerbit som lillens homegirl stoppade på honom lyckades vi få hem honom. Härliga barn (läs: barn med tungt hängande elva under näsan och/eller ögoninflammation samt hosta från hell) myyyysigt. Nu är jag slut, dag två på mitt experiment har varit fruktansvärt! Jag har känt mig som en labil junkie som är beredd att ge upp vilken sekund som helst. Puh....

Presentation


Somewhere in between myself and I you will find Me.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards